پشتیبانی

سوالات متدوال در خصوص سرویس وایرلس حجمی و غیر حجمی

خـیر، در هر دو سرویس حجمی و غیر حجمی تنها حجم اضافه خریداری شده در دوره، در صورت تمدید ظرف مدت ۴۸ ساعت حداکثر یکبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.

در تعرفه های حجمی، حجم سرویس در تمدیدهای چند ماهه قابل گردش بین ماه ها میباشد ولی غیر قابل انتقال به دوره بعد است.

در تعرفه های غیر حجمی، در اشتراک‌های بیش از یک ماه امکان استفاده‌ از مجموعه ترافیک دوره در یک ماه وجود ندارد بلکه در هر ماه بعد از مصرف ترافیک آستانه، سرعت سرویس‌ به حد قانونی مندرج در مصوبه ۲۶۶ کمیسیون سازمان تنظیم مقررات تغییر می‌کند و مشترک جهت استفاده درست از سرویس، ملزم به خرید حجم می‌باشد.

بله در زمان اتمام اعتبار، در صورت اتصال دستگاهها می‌توانید وارد سایت شده و خرید الکترونیکی انجام دهید.

پیام اتمام سرویس برای مشترکین حقیقی ۳ روز و برای مشترکین حقوقی ۷ روز پیش از اتمام دوره ارسال می‌گردد.

در زمان اتمام اعتبار  (اتمام روز و حجم)  با فعال کردن این گزینه ۵ روز از دوره بعد (بر اساس پیش فاکتور) به همراه ۶/۱ حجم به کاربر اضافه میشود.

یعنی کاربر در مدت زمان فاکتور خریداری شده مجاز به استفاده از مقدار حجم مشخصی میباشد و در صورت اتمام حجم، کاربر ملزم به خرید حجم اضافه میباشد.

طبق مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی آستانه مصرف منصفانه که به اختصار FUP نامیده میشود عبارت است از حداکثر میزان ترافیک (ارسال و دریافت) که مشترک میتواند در یک دوره و با همان سرعتی که سرویس را خریداری کرده، استفاده کند.

خـیر، نیازی به خاموش و روشن کردن مودم نمیباشد و پس از پرداخت، سرویس بعدی شما شروع میشود.

این رمز داخل پنل مودم کاربر تنظیم شده است و برای راهنمایی تغییر آن میتوان با بخش پشتیبانی تماس گرفت.

مشترک میتواند به اندازه‌ی نیمی از حجم سرویس را برای ترافیک بین‌الملل استفاده نماید. امکان استفاده‌ی ترکیبی از ترافیک بین‌الملل و داخلی وجود داشته به گونه‌ای که مشترک قادر خواهد بود همه‌ی ترافیک سرویس را برای ترافیک داخلی مصرف نماید.

مدیریت استفاده از حجم داخل و بین الملل بر عهده کاربر میباشد.

بطور کلی هر صفحه ای که در اینترنت مشاهده میشود، مقداری از حجم سرویس را مصرف میکند. دریافت دیتا از اینترنت مانند مشاهده صفحات مختلف،عکس،فیلم و …دانلود و هر گونه ارسال دیتا مانند ارسال فایل درایمیل و … آپلود محسوب میشود که هردو باعث کسر حجم میشوند. همچنین مواردی مانند برقراری ارتباط صوتی و تصویری دانلود و آپلود همزمان صورت میگیرد.

به غیر از موارد اشاره شده، برخی موارد وجود ویروس و بدافزار روی سیستم ها میتواند بدون اطلاع کاربر شروع به آپلود و ارسال اطلاعات از سیستم کرده که باعث مصرف حجم شده و باید سیستم ها توسط آنتی ویروس و برنامه های دیگر مورد بررسی قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت مصرف حجم اینترنت اینجا کلیک کنید.

سوالات متدوال در خصوص سرویس های نامحدود وایرلس

خـیر، به دلیل اشتراکی بودن سرویس اختصاصی نامحدود خانگی و باتوجه به کیفیت تجهیزات مشترک، سرعت از ۵ تا ۵۰ Mbps متغیر میباشد. این حداقل سرعت گفته شده اختصاصی است و در خیلی از مواقع حداکثر سرعت نیز قابل استفاده است.

خـیر، سرویس ها به صورت کاملا نامحدود (از نظر حجمی) ارائه میشود.

سوالات متدوال در خصوص سرویس های LTE

خـیر، حجم باقیمانده در دوره به دوره بعد منتقل نخواهد شد.

خـیر، حجم اضافه خریداری شده در صورت اتمام دوره، به دوره بعد منتقل نخواهد شد.

بـله، مبلغ ۳۲ هزار تومان بابت فعالسازی سیم کارت، تنها یکبار، توسط کاربر پرداخت میشود.

در صورتی که ۱۵ روز از انقضای سرویس گذشته باشد و مشترک همچنان نسبت به تمدید بسته خود اقدام ننماید، جهت تمدید مجدد سرویس، هزینه فعالسازی بعلاوه هزینه شارژ از ایشان دریافت میشود.

پیام اتمام سرویس ۷ روز پیش از اتمام دوره ارسال میگردد.

در حال حاضر حجم نامحدود در سرویس LTE ارائه نمیشود. در سرویس وایرلس تنوع سرویس بیشتری وجود دارد که میتوانید تعرفه ها را در سایت پتیاک مشاهده نمایید.

بله، در هر شهری که تحت پوشش دهی سرویس اینترنت باشد، شما میتوانید مودم را به برق شهری متصل کرده و پس از قراردادن سیم کارت از اینترنت استفاده نمایید.

نوع مودم بستگی به موجودی بازار دارد و در تماس مشترک با بخش فروش مشخص میشود.

شما میتوانید با مراجعه به سایت www.petiak.com نواحی تحت پوشش را بررسی نمایید و در صورتی که در مناطق سبز رنگ واقع شدید درخواست خود را جهت دریافت مودم و سیم کارت به بخش فروش ارائه دهید.

همانند سرویس های وایرلس شما میتوانید با مراجعه به سبد خرید در پنل کاربری خود به آدرس my.petiak.com سرویس ها را به صورت آنلاین شارژ نمایید.

خیر، در صورتی که در نواحی سبز جدول پوشش دهی باشید میتوانید مودم و سیم کارت را خریداری کرده و در محل مورد نظر استفاده نمایید.

بسته به نوع مودم ممکن است این امکان وجود داشته باشد. جهت بررسی میبایست با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

خیـر، در مورد سرویسهای LTE  میبایست قبل از پایان ماه و اتمام اعتبار نسبت به تمدید سرویس خود اقدام نمایید.

در سرویس های LTE گزینه تمدید موقت وجود ندارد و مشترکین میبایست پیش از اتمام دوره نسبت به تمدید سرویس اقدام نمایند.